0912-837-5747

چگونه در منزل تست بزنم ؟

بزرگترین عامل که مانع پیشرفت خیلی از دانش‌آموزان است ، نحوه‌ی اشتباه  و غلط  تست‌زنی در منزل است که بسیاری از دانش آموزان  خودشان  به این قضیه آگاه نیستند. برای مثال:

 زمان تست زدن در خانه ، دقیقا  شرایط آزمون‌های جامع را پیاده‌سازی کنید و این زمانی را که به تست زدن اختصاص داده‌اید را هدر ندهید.

   تست‌ زدن درس های عمومی و حفظی بهتر است دو سه روز بعد از مطالعه‌ی آن‌ انجام شود. اجازه دهید مطالب فرّار فراموش شوند تا بفهمید چه نکاتی را بیشتر باید مرور کنید. تست‌ زدن این درس ها دقیقا بعد از مطالعه آنها ، باعث می‌شود تصور کنید مطالب را خوب یاد گرفتید . البته تست‌زدن درس های اختصاصی بهتره بلافاصله بعد از مطالعه باشد تا تسلط شما روی مطلب بیشتر بشه .

در انتخاب تست‌ها دقت کنید! از زدن تست‌های تألیفی غیر استاندارد و قدیمی جدا بپرهیزید ، زیرا حتی اگر به نظرتان قشنگ هم باشند و در عین حال از کنکور امسال دور باشند، بی فایده هستند و تمرکز شما را از مباحث اصلی روز دور می‌کنند.

با تست‌‌های ساده تر شروع کنید و کم کم به تست‌‌های مشکل‌ تر بپردازید . روی تست‌‌های کلیدی که مفاهیم و مهارت‌‌های اصلی درس را نشان می‌دهند و بسیار در کنکور‌ها تکرار شده‌اند، تمرکز خیلی بیشتری داشته باشید.

دقت در تست‌زنی اهمیّت بسیار زیادی دارد. بی‌دقتی‌ها ، ناشی از بد خواندن صورت سؤال یا گزینه‌ها هستند. به منفی و مثبت بودن صورت سؤال مثل «هست ـ نیست» یا «درست ـ نادرست» دقت زیادی داشته باشید و همین طور به عبارت «به جز» در صورت سؤال دقت کنید.

   هم‌زمان با مطالعه سؤال ها ، زیر کلمات کلیدی خط بکشید تا دقت و سرعت عمل شما افزایش پیدا کند. به کلمات کلیدی سؤال مثل «همواره ـ به کدام دلیل و ….» توجه کنید.

   تمامی گزینه‌‌ها را با دقت بالا بخوانید و بررسی داشته باشید.

   موقع خواندن سؤال، چشم شما نباید روی گزینه‌‌ها باشد یا اینکه به سؤال قبلی فکر کنید.

   تمرکز کافی داشته باشید، محاسبات بسیار مهم‌اند، به صرف راه حل صحیح، دقت را فدای سرعت نکنید.

   اگر مبحثی بیش از ۱۰۰ تست داشت، به جای پاسخ‌گویی یک‌باره، آن را به چند قسمت تقسیم کنید.

   در تابستان و پاییز بیشتر بخوانید و زمان کم‌تری را به تست اختصاص دهید، بعد از آن دوره بخش بیشتری از زمانتان را بهتر است به تست زدن اختصاص دهید.

   پاسخ‌‌ها را در همان کتاب وارد نکنید تا در مرور‌های بعدی هم بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

   بعد از تست ‌های آموزشی به سراغ زدن تست‌های بیشتر ولی این بار با زمان‌بندی استاندارد مطابق کنکور بروید، اگر نتوانستید درصد خوبی کسب کنید برگردید و درس را کامل‌تر و دقیق‌تر بخوانید، اگر به مطلبی مسلّط نباشید و مدام از آن تست حل کنید، فقط زمان را از دست می‌دهید.

   در دروس اختصاصی و یا مفهومی تست‌زنی مهم‌تر است و در دروس عمومی و خواندنی، تکرار زیــــــاد و مرور مطالب جزوات و کتاب‌ها اهمیّت بیشتری دارند.

   بعضی از دانش‌آموزان دروسی را که در آن‌ها ضعیف‌تر هستند، کنار می‌گذراند یا فکر می‌کنند چون دروس اختصاصی مهم‌تر هستند، به دروس عمومی نباید اهمیّت داد. عد‌ه‌ای هم فکر می‌کنند باید دروس عمومی را بعد از عید خواند. ولی بدانید که هیچ درسی را نباید در برنامه‌ی خود حذف کنید و لازم است همه‌ی دروس را هم زمان با هم در طول سال مطالعه کنید.

   شما باید در هر هفته همه‌ی دروس را مطالعه کنید و فواصل مطالعه‌ی شما در دروس مختلف نباید زیاد طولانی باشد.

   بهتر است هر دو و یا سه هفته یک بار، آزمون آزمایشی بدهید. البته باید بتوانید برنامه‌ی مطالعه‌ی خود را با منابع این آزمون‌‌ها مطابقت دهید. بازهم تأکید می‌کنم که در هر هفته همه‌ی دروس را مطالعه کنید و هیچ درسی را کنار نگذارید.

با موسسه کنکور آسان است به اوج یادگیری خواهید رسید و مهندس امیر مسعودی و استاد حسین احمدی و مهندس سلام مثل همیشه پشتیبان شما خواهند بود

مهندس سلام

برای موفقیت در کنکور با تدریس حرفه ای اساتید برتر کشور و کنکور آسان است

همراه باشید

استاد احمدی ، مهندس امیر مسعودی ، مهندس عارف ربیعیان ، دکتر مهدی شیخی

جهت دریافت مشاوره و برنامه ریزی درسی رایگان و بهره مندی از

طرح ویژه نوروزی کنکور آسان است

با شماره های

۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱

۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲

تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی