0912-837-5747

روش صحیح مطالعه و تست زنی فیزیک از موسسه کنکور آسان است

مقاله ای در مورد روش صحیح مطالعه و تست زنی فیزیک از موسسه کنکور آسان است

شیوه مطالعه درس فیزیک دغدغه دانش آموزان و داوطلبان کنکور است که ما در این مطلب سعی کرده ایم پاسخ کاملی را به این دغدغه بدهیم و آن را رفع کنیم. درس فیزیک در کنکور تجربی ۳۰ سوال و در کنکور بچه های ریاضی ۴۵ سوال را شامل می شود. درس فیزیک از جمله دروسی است که نیاز به تمرین و تست فراوان دارد و یا به قول بچه های کنکوری برای موفقیت در این درس باید دست به قلم بشوید و از روبه رو شدن با مسائل هراس نداشته باشید. البته که بعضی از فصول این درس مطالب حفظی و مفهومی دارند مثل فصول پیش ۲ درس فیزیک.

شروع مطالعه درس فیزیک با پیش خوانی :

پیش خوانی درسی که قرار است استاد تدریس کند کمک زیادی به فهم و درک مسائل و نکات آن فصل به شما می کند توصیه می شود قبل از رفتن به جلسه تدریس استاد فصل مربوطه را از روی کتاب درسی مطالعه کنید . نیاز به عمیق خوانی نیس بلکه خواندن به صورت روزنامه وار می تواند مفید و کافی باشد.

خیلی از داوطلبان از این کار سر باز می زنند غافل از اینکه در یادگیری شما تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت پس این کار را پشت گوش نیندازید چرا که کمتر از ۱۵ دقیقه وقت شما را می گیرد اما نتیجه ای بسیار عالی برای شما خواهد داشت.

تست زنی پس از مطالعه درس فیزیک:

بعد از پیش خوانی و تدریس استاد بلافاصله در منزل شروع به تست زنی کنید. در مورد انتخاب کتاب مناسب برای تست زدن کتابی را به شما توصیه می کنیم که هم تست های کنکور سراسری و هم تست های تالیفی خوب و متنوع داشته باشد. در ضمن خریداری کردن چندین کتاب کمک آموزشی به جز سردرگم کردن شما و دور کردنتان از مسیر اصلی چیز دیگری برای شما نخواهد داشت پس توصیه می شود یک منبع تست زنی جامع خریداری کنید و تمرکز خود را بر روی آن بگزارید.

خلاصه نویسی: بعد از حل کردن تعداد تست های کافی برای تسلط به مبحث مورد نظرتان شما را به تهیه خلاصه تشویق می کنیم چرا که هم مرور مجدد مطالب آموخته شده است و هم در دوران جمع بندی و در زمان آزمون های آزمایشی جامع کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. تهیه نمودار درختی از سرفصل های کتاب درسی نیز بسیار کار مفیدی خواهد بود و باعث مرور نکات و فرمول ها برای بارها و بارها خواهد شد.

رکن مهمی به نام سرعت العمل: با زدن تست های آموزشی و آزمونی زیاد می توانید ضریب خطا خود را به شدت پایین بیاورید و از طرفی سرعت العمل شما به طور چشم گیری افزایش خواهد یافت . در کنکور سراسری برای پاسخ گویی به هر یک از مسائل درس ریاضی و فیزیک جای بسیار کمی خواهید داشت برای عادت کردن به این امر بهتر است در منزل و در آزمون هاس آزمایشی نیز در فضای کمی به سوالات پاسخ دهید تا در روز کنکور امادگی کافی داشته باشید و گیج و سردرگم نشوید. زدن تست به صورت روزانه یا یک روز در میان را به شما توصیه می کنیم تا مطالب همیشه برایتان مرور شود و آمادگی کافی داشته باشید.

نحوه برخورد با سوالات درس فیزیک: باید به قدری از فصول مختلف تست کار کرده باشید که با برخورد به هر تستی به درجه سختی آن پی ببرید و الکی وقت خود را صرف سوالات سخت و وقت گیر نکنید و ابتدا سریع تست هایی را که بلد هستید حل کنید. در مواجه به هر تست ابتدا سعی کنید به طور دقیق و کامل تست را بخوانید و نصفه کاره به سراغ حل تست نروید چرا که تست ها پر از دام های آموزشی هستند. بعد از متوجه شدن در خواست سوال از ما در صورت نیاز حتما شکل بکشید فرمول مربوطه را بنویسید حواستان به واحد مورد پرسش سوال باشد تا در صورت نیاز تبدیل واحد کنید
نکته: مطمئنا باشید زدن تست های بیشمار و حتی حل کردن چندین باره تست های تکراری برایتان مفید خواهد بود و توصیه ما به حل کردن حداقل تست های ۱۰ سال اخیر کنکور سراسری است از خواندن پاسخ نامه تشریحی تست ها نیز غافل نشوید که ممکن است نکاتی جدید از آن ها استخراج کنید.

نکته: توصیه می شود که اکیدا از اینکه مبحثی را مطالعه نکنید بپرهیزید چرا که مطمئن باشید فیزیک درسی بسیار شیرین است که با مطالعه درست و تست زنی مفید نتیجه ای بسیار عالی می توانید کسب کنید. مطالب در فیزیک به هم پیوسته هستند پس مطالبی که پایه و پیش زمینه مطالعه فصول دیگر هستند را میبایست ابتدا مطالعه کنید. فصول پر تست مثل سینماتیک و دینامیک و نور را جدی بگیرید و از طرفی فصولی مطالعاتی مثل پیش ۲ را نیز به شوخی نگیرید که اخیرا شاهد تست های جون دار از این مباحث در کنکور بوده ایم.

مجددا تکرار می کنیم که برای موفقیت در دروسی مثل فیزیک زدن تست های بیشمار و تکرار به حل کردن مجدد آن ها شرط اول برای کسب نتیجه درخشان خواهد بود سپس به خلاصه نویسی پس از مطالعه درس فیزیک بپردازید که باعث می شود در زمانی کم مطالب و فرمول و نکات را مرور کنید و بیشتر وقت خود را بر روی تست زنی بگذارید

مهندس احمد سلام مشاور برتر کنکور آسان است
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی