0912-837-5747

آغاز تکمیل ظرفیت رشته‌های دانشگاه فرهنگیان از امروز

داوطلبان کنکور سراسری که متقاضی رشته‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران هستند می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت این دانشگاه‌ها ثبت‌نام کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان کنکور سراسری که متقاضی رشته‌های پردیس دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران هستند می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت این دانشگاه‌ها ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام در این رشته‌ها از دوشنبه ۲۱ آبان‌ماه تا یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.

پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال ۱۳۹۷، منحصراً برای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی صرفاً بر اساس شرایط دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ خواهد بود.

پذیرفته‌شدگان متمرکز آزمون سراسری در هر یک از کدرشته‌های تحصیلی بورسیه و یا شرایط خاص که به دستگاه‌های اجرایی تعهد خدمت دارند و همچنین پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش هستند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مندرج در این اطلاعیه نیست.

داوطلبانی که قبلاً در یکی از کدرشته‌محل‌های پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی معرفی شده‌اند ولی به علت (موارد پزشکی، معدل و یا سن) واجد شرایط نبودند، مجاز به شرکت در مرحله (تکمیل ظرفیت) نیستند. لازم به توضیح است از این دسته از داوطلبان در شهریور ماه به علت نداشتن شرایط، مصاحبه تخصصی به‌عمل نیامده است.

داوطلبانی که از آنان مصاحبه تخصصی به عمل آمده و دلیل مردودی آنان منحصراً نداشتن حدنصاب در مصاحبه تخصصی بوده، مجاز به انتخاب رشته مجدد در این مرحله (تکمیل ظرفیت) خواهند بود.

آن دسته از داوطلبانی که در زمان انتخاب رشته علاقه‌مندی خود را به رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اعلام ننموده‌اند و واجد شرایط هستند، در این مرحله برای شرکت در گزینش این رشته‌ها، لازم است قبل از انتخاب رشته اینترنتی، نسبت به پرداخت مبلغ ۵۵,۰۰۰ (پنجاه و پنج و هـزار) ریـال منحصـراً به صورت الکترونیکی، از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب اقدام کنند.

در گزینش نهایی رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی منحصراً کسانی به‌عنوان پذیرفته‌شده نهایی اعلام می‌گردند که برابر برنامه زمانی، در مراحل فرآیند مصاحبه و یا سایر مراحل گزینش شرکت نموده و صلاحیت عمومی و تخصصی آنان نیز مورد تأیید آموزش‌وپرورش قرار گرفته و همچنین حدنصاب نمره علمی نهایی لازم را در مقایسه با سایر داوطلبان در کدرشته محل انتخابی کسب کنند.

شیوه پذیرش و گزینش در مرحله تکمیل ظرفیت، همانند رشته‌های متمرکز با شرایط خاص در آزمون سراسری سال ۹۷ انجام خواهد شد.

داوطلبانی که در فرایند تکمیل ظرفیت، در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی قرار گیرند و متعاقب آن در رشته‌های نیمه‌متمرکز دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نیز قبول شوند، ملزم به ثبت‌نام و تحصیل در رشته نیمه‌متمرکز بوده و قبولی متمرکز آنان کان‌ لم یکن تلقی خواهد شد.

حداقل معدل و حداکثر سن، تحت هر شرایطی تغییر نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی