0912-837-5747

۱۰ توصیه مهم برای موفقیت اساسی در نیم سال دوم

ادامه مطلب از سایت استاد احمدی…

 

۴- زبان انگلیسی

برای درس زبان انگلیسی نیز توصیه داریم در این زمان باقی مانده با زدن تست لغات و هم چنین تست گرامر به مرور بپردازید. نگران از یاد بردن لغات نباشید چرا که با تست زنی مدام در حال مرور لغات زبان هستید. برای قدرتمند شدن در مباحث کلوز تست و درک مطلب می توانید یک شب در میان یک مجموعه کلوز تست و درک مطلب را از کنکور های سال های گذشته کار کنید. با بررسی هر چه بیشتر این مباحث مطمئن باشید تکنیک‌های پاسخ گویی به این مباحث را فرا گرفته‌اید.

 

۵- تست‌زنی به صورت زمان دار

به طور کلی از تعطیلات عید به بعد برای دروس عمومی زدن مجموعه‌ای از تست‌ها را به صورت زمان دار شدیداً توصیه می کنیم. تست‌هایی که به صورت زمان دار کار می‌کنید سرعت و دقت شما را در پاسخ گویی به سوالات افزایش می‌دهد. همیشه یادتان باشد کنکور فقط درس خواندن نیست! برای موفقیت باید هنر آزمون دادن را بلد باشید. اطمینان داریم با انجام همین روش‌ها به درصدهای فوق العاده قوی در دروس عمومی خواهید رسید.

 

۶- ریاضی و فیزیک

برای دو درس ریاضی و فیزیک که در گروه های تجربی و ریاضی از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار هستند، شما را به بررسی سوالات سال های گذشته کنکور تشویق می‌کنیم. به عنوان مثال برای مبحث احتمالات در حد ۱۰ دقیقه به مرور نکات و فرمول هایی که در خلاصه های خود جمع کرده اید بپردازید و سپس سوالات سال های گذشته را به طور دقیق حل کنید. لازم به ذکر است حتی در صورتی که پاسختان به سوالات صحیح بودید حتما پاسخ نامه تشریحی را مطالعه کنید. ایمان داریم کسب درصدهای خوب در این دو درس دور از دسترس نیست.

 

۷- زیست شناسی

برای زیست شناسی بهتر است که همه فصل‌هایش را قبل از عید حداقل یک مرتبه روخوانی کرده باشید تا با مفهوم کلی بخش‌های مختلف زیست شناسی آشنا باشید. با شروع تعطیلات عید یک برنامه جامع برای مرور مجدد این درس مهم در نظر بگیرید. این درس به تنهایی می تواند سکوی پرش شما برای قبولی در رشته‌های برتر باشد. از تست زدن به صورت تست زمان دار برای درسی مثل زیست شناسی غافل نشوید. سوالات زیست بیشتر جنبه ترکیبی و مفهومی پیدا کرده اند بنابراین زدن مجموعه تست های متناسب با سطح سوالات کنکور سراسری را برای این درس مدنظرتان باشد.

 

۸- شیمی

شیمی درسی است که هم جنبه استدلالی دارد و هم مطالعاتی. بهتر است که در کنار مرور مباحث محاسباتی این درس که اتفاقا درصد بالایی را به خودش در این چند سال اخیر اختصاص داده است تمامی مباحث حفظی را نیز مطالعه کنید. حتماً می‌دانید که جدول مندلیف چقدر اهمیت دارد، اگر خوب این جدول را بلد نیستید به شدت توصیه می‌کنیم تمام ریزه کاری هایش را بخوانید.

 

۹- تست زمان دار فراموش نشود

نکته آخر را مجدد برای اهمیت فوق العاده بررسی کردن تست های زمان دار قرار داده ایم. حتما برای همه دروس عمومی و اختصاصی تست‌های زمان دار بزنید. بهتر است تست‌های زمان دار به صورت مجموعه ای باشند و به عنوان مثال کل دروس عمومی به صورت یک مجموعه تست در یک روز مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

 

۱۰- نیم ساعت وقت بزارید

مباحثی مثل درک مطلب و کلوز تست و هم چنین آرایه های ادبی و قرابت معنایی مباحثی هستند که برای تسلط بر روی این ها می بایست به تست زنی بپردازید تا مهارت پاسخ گویی به این تست ها را کسب کنید. هر شب ۳۰ دقیقه برای این مباحث اختصاص بدهید. به عنوان مثال شنبه ۳۰ دقیقه قرابت معنایی تست کار کنید و یکشنبه ۳۰ دقیقه یک مجموعه کلوز تست و ریدینگ را بررسی کنید.

 

کنکور آسان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی