0912-837-5747

برترین تکنیک های مطالعه

مقاله ای جدید از موسسه کنکور آسان است

یکی از نکات جالب مغز و حافظه انسان برای دانشمندان نحوه آموختن و به خاطر سپردن است. به همین دلیل هم پژوهش‌های زیادی در این زمینه انجام شده است.

نتایج این پژوهش‌ها نشان می‌دهد ذهن انسان در زمان‌های کوتاه و مکرر بسیار متمرکزتر از زمان‌های طولانی عمل می‌کند. بنابراین حتی اگر فقط ۳۰ دقیقه برای درس خواندن فرصت دارید، آن را به فواصل زمانی کوتاهتر تقسیم کنید. همچنین بهتر است پس از هر ۳۰ دقیقه درس خواندن به خودتان استراحت اندکی بدهید. این یک تکنیک مهم کنکوری است.

  • چرا باید در فواصل زمانی کوتاه و پیوسته درس بخوانیم؟

مغز انسان به منظور ساخت پروتئین و تجدید نیرو به زمان نیاز دارد. به همین دلیل هم روش مطالعه کوتاه اما پیوسته، عملکرد شما در آموختن و به خاطر سپردن درس‌ها افزایش چشم‌گیری پیدا خواهد کرد.

زمان استراحت به مغز فرصتی برای جذب آموخته‌ها خواهد داد. در مقابل درس خواندن برای مدت زمان طولانی نه تنها کسالت‌آور است، بلکه باعث خستگی، ایجاد استرس و گیج شدن هم می‌شود، در نتیجه قدرت یادگیری شما کاهش پیدا خواهد کرد.

پس در بخش تکنیک‌های کنکوری به شما پیشنهاد می‌کند در تنظیم برنامه درسی‌تان، حتما به خاطر داشته باشید که به طور کوتاه اما پیوسته برنامه‌ریزی کنید.

به عنوان مثال اگر برای یک نیم‌روز پنج ساعته برنامه‌ریزی می‌کنید، بهتر است به جای دو برنامه درسی دو ساعت و ۱۵ دقیقه‌ای و ۳۰ دقیقه استراحت، برنامه خود را به مطالعه‌های ۴۵ دقیقه‌ای و استراحت‌های پنج دقیقه‌ای تقسیم کنید.

البته به خاطر داشته باشید همه‌چیز به توانمندی و عملکرد ذهنی شما باز می‌گردد. از مشاورتان بخواهید تا با بررسی ویژگی‌های تحصیلی و توانمندی ذهنی شما برای تنظیم یک برنامه مناسب به شما کمک کند و بهترین تکنیک‌های کنکوری را به شما بیاموزد.

مهندس احمد سلام مشاور برتر موسسه آموزشی کنکور آسان است

برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های

۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱

۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲

۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷

تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی