0912-837-5747

نوروز طلایی دانش آموزان کنکور آسان است

نوروز طلایی دانش آموزان کنکور آسان است

همونطوری که میدونین کمتر از یک ماه به آغاز سال نو و نوروز باقی مونده .امروز روی صحبتم با دوستای کنکوریمون هست،بچه هایی که تا امروز با تلاش و کوشش تمام سعیشون رو برای رسیدن به هدفشون که مسلما قبولی در یک رشته و دانشگاه خوب هست قرار دادند،و همینطور بچه هایی که به هر دلیلی نتونستن اونطوری که باید و شاید خودشون رو واسه ی این آزمون سرنوشت ساز آماده کنند و یا به اون حد از رضایت شخصی از خودشون ویا آن چه که انتطار دارند نرسیدند.

راستش امروز یه جورایی باید سنگ هامون رو با هم باز کنیم چرا که در آستانه ی یکی از مهمترین دوران واسه ی آمادگی برای آزمون سرنوشت ساز کنکور هستیم که هم میتونه به بچه هایی که خودشون رو خوبه خوب آماده کردن کمک کنه و همینطور به دوستانی که به هر دلیلی نتونستن اون آمادگی لازم رو کسب کنند.

در واقع ایام نوروز علاوه بر این که دوران خوبی برای کمی استراحت برای شروعی قدرتمند هست همینطور فرصت خوبی برای پیشی گرفتن از رقبا و کسب آمادگی هرچه بیشتر برای آزمون کنکور…

همونطوری که میدونید داوطلبهای کنکور به دو گروه تقسیم میشوند:۱-دانش آموزان پیش دانشگاهی ۲-فارغ التحصیلان

۱-دانش آموزان پیش دانشگاهی:

این گروه در این ایام به جز روز عید و سیزده در سایر روزها باید دارای برنامه مطالعه باشند. عده ای در کنکور های آزمایشی شرکت کرده که می بایست مطابق برنامه آن ها خود را آماده نموده و علاوه بر آن دروس دوره پیش خود را نیز فراموش نکنند.

برای این دسته از دانش آموزان حداقل روزی ۱۰ ساعت مطالعه را پیشنهاد میکنم. اگرچه این عدد به طور میانگین هست چرا که برای بعضی افراد که تواناتر هستند میشه روزی ۷ الی ۸ ساعت هم توصیه کرد و برای عده ای دیگر روزی ۱۰ الی ۱۲ ساعت. پس بستگی به توانایی و درک هر فرد متفاوت هست ولی میانگین همان ساعتی بود که عنوان شد.

عده ای هم مطابق هیچ کنکور آزمایشی پیش نمی روند که این گروه می بایست به نحوه مطالعه خود دقت نمایند یعنی اگر دروس را تا عید یک بار مطالعه کرده اند می بایست در ایام عید به مرور همراه با تست با توجه به ساعاتی که عنوان شد بپردازند به طوری که اگر برای درسی ۲ ساعت درنظر می گیرند می توانند نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه به مرور آن بپردازند و مابقی را تست بزنند. برای درس های عمومی، می توانند یک الی دو روز مطالعه نمایند و سپس دو روز تست بزنند. البته نوع کتاب هم در نحوه مطالعه موثر است.

اگر کتاب شما دارای تست طبقه بندی شده درس به درس است که می توانید یک روز در میان تست بزنید و اگر فصل به فصل، می توانید دو روزی یک بار تست بزنید.

برای درس های اختصاصی، به خصوص دروس فرمولی بهتر است بلافاصله پس از آن، تست تمرین شود.

پس در ایام عید زمان مطالعه کمتر می شود و تبدیل به مرور می شود و زمان تست افزایش می یابد و به خصوص که تست دیگر از حالت آموزشی و تمرینی بیرون می آید و می بایست به تست های مفهومی روی بیاورند.

دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی در چهار روز، مرور درس های سال جاری خود را نیز فراموش ننمایند. یادآوری می نمایم که ارزش ایام تعظیلات عید برای گروه دوره پیش دانشگاهی از هر گروه دیگر اهمیتش مهم و فوق العاده است. چون دو سد در پیش دارند یکی امتحانات پیش دانشگاهی و یکی هم کنکور.

تازه عده ای هم هنوز دروس سال چهارم یا پیش دانشگاهی را تمام نکرده و لازم است بعد از عید هم به مدرسه بروند لذا بعد از عید فرصت کافی و تعطیلات کافی نخواهند داشت . پس دوران طلایی ایام عید را فراموش نفرمایید.

۲-فارغ التحصیلان:

اما عده ای هم فارغ التحصیل هستند. این گروه از افراد به دو دسته تقسیم می شوند ۱- عده ای که کل کتابها را تمام کرده و در ایام عید به مطالعه می پردازند ۲- عده ای که هنوز کتابهای خود را تمام نکرده و مطالعه آنها ادامه دارد .

برای گروه اول توصیه می نمائیم که در ایام عید باید ساعت مطالعه برای مرور کم باشد و ساعت مطالعه برای تست زیاد و به گروه دوم نیز توصیه می شود ابتدا سعی نمایند دروس بای مانده را به پایان برسانند و در کنار مطالعه هم از تست استفاده نمایند اما نیازی به افزایش تست نخواهند داشت .

کسانی که خود را برای کنکور های آزمایشی مرحله ای آماده می نمایند بجز داوطلبان کنکور آزمایشی سنجش که کل کتاب را دارند مابقی اولین اقدامی را که انجام می دهند اینست که خود را برای محتوای تعیین شده آزمون مرحله بعد ابتدا آماده نمایند و سپس در صورت داشتن وقت به مرور دروس قبل بپردازند .

ایام عید برای افراد فارغ التحصیل پیش دانشگاهی فقط از این جهت مهم است که اگر تا عید تمام دروس را یکبار خواند ه اند می توانند مرور را شروع نموده که همراه با آغاز تست های مفهومی خواهد بود.

پس می بیند که ایام عید برای سال چهارمی ها خیلی مهم هست بود و دورانی طلایی برایشان به شمار می رود. که نیاز به برنامه ریزی خاص و توجه به ساعات مطالعه بود.

برای فارغ التحصیلان چندان تفاوت نداشت و می بایست به روند مطالعه خود ادامه دهند . به جز کسانی که دروس را تا عید یکبار خوانده اند که اینگونه افراد می بایست برنامه مرور و تست را داشته باشند که هر میزان ساعت را برای یک درس در نظر گرفتند حدود ۲ سوم آنرا می باست تست بزنند و یک سوم را مرور آن درس .

کسانی که هنوز دروس آآنان باقی مانده است به روند مطالعه خود ادامه دهند و همان روند قبل که مطالعه بیشتر و تست کمتر باید در برنامه آنان باشد تا بتوانند هرچه سریعتر به اتمام کتابها اقدام نمایند.

اما سخنی هم با کسانی که چند مدتی هست مطالعه کنکور را شروع نموده اند دارم . این عزیزان نباید ناامید شوند بلکه باید با تمام قدرت خود به مطالعه ادامه دهند و بیشترین وقت خود را روی مطالعه بگذراند و کمتر تست بزنند یعنی نیازی به تست زیاد نیست . تمام تلاش خود را انجام دهید .زیرا زمانی فرامی رسد که به حداقل ها هم راضی می شوید و اگر اکنون تلاش نکنید همان حداقل ها هم نصیب شما نخواهد شد . درست است که کسانی که فرصت کافی برای سال آینده دارند باید برنامه ریزی برای سال آینده نمایند اما روی سخنم با کسانی هست که چند سال هست این سال و آن سال می نمایند و یا اینکه دیگر فرصت کافی ندارند!!! اینگونه افراد باید متوجه زمان باقی مانده باشند و تلاش خود را ادامه دهند .


مهندس احمد سلام مشاور برتر کنکور آسان است
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی