0912-837-5747

اوقات مرده فرصت یا تهدید

اهمیت استفاده از اوقات مرده به قلم کنکور آسان است

حتما برای شما هم پیش آمده که با وجود آنکه سعی بسیار دارید تا ساعت مطالعه ی بالایی داشته باشید اما در پایان روز میبینید که ساعات بسیاری تلف شده و تنها اندکی از آنرا به صرف مطالعه پرداختید و نمیدانید بقیه ساعات چه کار کردید و چرا باز هم وقت کم آوردید.

این مسئله در بین داوطلببین کنکوری عادی و طبیعی است زیرا آنها به ( وقت های مرده ) توجه نمیکنند!

وقت های مرده زمانهایی است که شما مشغول به انجام کارهای روزمره ی خود هستید کارهایی که حتما باید انجام شوند مثل رفت و آمد به مدرسه ، زنگ های تفریح ، در کلاس قبل از آمدن دبیر و خیلی از اوقاتی که بصورت مرده در می ایند و بدون هیچ توجهی از دست میروند!

اول از همه اوقات مرده ی خود را شناسایی کنید . در یک شبانه روز به دقت انها را بررسی کنید . انها را از نظر ضرورت انجام دسته بندی کنید و ببینید ایا اصلا نیاز به انجام انها هست یا خیر؟ مثلا ایا ضروری است که هر روز ساعتی را پای اینترنت وقت بگذراید؟ ایا نیازی هست که روزانه وقت عمده ای را مشغول به تلفن همراه خود باشید؟

پس از شناسایی انها برای پر کردن این اوقات بصورت بهینه برنامه ریزی کنید. مثلا اگر دانش آموز تجربی هستید در این اوقات مرده به مرور نکات زیست شناسی بپردازید. یا یک تست ریاضی یا فیزیک بزنید. یا میتوانید لغات و یا تاریخ ادبیات را مرور کنید.

دقت کنید اوقات مرده وقتهای اصلی مطالعه ی شما نیستند. یعنی نباید خیلی سفت و سخت مطالعه کنید. همین که از وقت خود بهینه استفاده کردید و چه بهتر که با درس هم پر شده اند خیلی خود و رضایت بخش است.

در اخر اینکه اهمیت این مورد را جدی بگیرید! دروس کنکور نیاز به مرورهای بسیار بسیار زیاد دارند تا در حافظه ی بلند مدت شما ثبت و ضبط شوند. هرچقدر مرور و تکرار کنید باز هم کم است . باید طوری مطالب را فرا بگیرید تا برای تستی که فقط ۳۰ ثانیه وقت دارد بتوانید فورا مطالب را از حافظه به پاسخنامه منتقل کنید.

 

مهندس احمد سلام مشاور برتر کنکور آسان است
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی