0912-837-5747

ضوابط ثبت نام دانشجویان مشمول قانون خدمت ۹۷

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ضوابط ثبت نام دانشجویان مشمول قانون خدمت وظیفه عمومی را به روسای واحد ها ، مراکز آموزشی و سازمان سما ابلاغ کرد .

در دستورالعمل اجرایی ضوابط ثبت نام دانشجویان مشمول قانون خدمت وظیفه عمومی آمده است: « با توجه به آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و ثبت نام دانشجویان جدیدالورود ، ضوابط ثبت نام دانشجویان مشمول قانون خدمت وظیفه عمومی به منظور اجرای دقیق آن ابلاغ می شود .

دستورالعمل فوق براساس نامه اداره تحصیلی معاونت مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا تهیه شده است .

در نامه سازمان وظیفه عمومی ناجا آمده است : برای ثبت نام مشمولان قانون خدمت وظیفه عمومی ، دانشگاه ها موظف هستند ظرف حداکثر یک ماه دانشجویان را با فرم مربوطه جهت اخذ مجوز ثبت نام به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک پلیس+۱۰ شهرستان محل استقرار دانشگاه ارجاع دهند .

طبیعتا دانشجویان مشمول در صورت ارائه مجوز موقت ثبت نام ، می توانند به صورت موقت در دانشگاه ها ثبت نام و سپس تا قبل از پایان نیمسال اول تحصیلی، اصل معافیت تحصیلی را دریافت کنند . افرادی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم هوشمند هستند نیازی به اخذ معافیت تحصیلی نخواهند داشت .

براساس نامه اداره تحصیلی معاونت مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا ، دارندگان برگه اعزام به خدمت بدون غیبت موظف هستند با مراجعه به پلیس +۱۰ نسبت به ابطال برگ اعزام و اخذ مجوز معافیت تحصیلی اقدام کنند .

همچنین مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در آن معافیت تحصیلی برای آنها صادر نشده و دانشگاه ها به هیچ وجه مجاز به ثبت نام آنها نیستند .

طبق بند های نامه اداره تحصیلی معاونت مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا، معافیت تحصیلی برای هر مقطع تنها یک بار صادر می شود ، بنابراین فارغ التحصیلان هر مقطع مجاز به تحصیل مجدد در همان مقطع نیستند .

ترخیص سربازان حین خدمت صرفا برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر مجاز بوده و ترخیص آنها برای تحصیل در مقطع کاردانی مجاز نیست .

کارکنان وظیفه ( سربازان حین خدمت ) مجاز به تحصیل همزمان با انجام خدمت نیستند . این افراد در صورت قبولی در دانشگاه و داشتن شرایط ادامه تحصیل ، از خدمت ترخیص خواهند شد .

جزئیات کامل ضوابط ثبت نام دانشجویان مشمول قانون خدمت وظیفه عمومی در اختیار تمامی واحدها و مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است .»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی