0912-837-5747

معرفی رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی

زیست شناسی سلولی و مولکولی

 

تعریف

زیست شناسی سلولی و مولکولی – در زیست شناسی سلولی و مولکولی، سلول به عنوان واحد بنیادی تشکیل دهنده­ی حیات مورد مطالعه قرار می­گیرد و نقش مهمترین ملکول­های آن DNA، RNA و پروتئین­ها و روند پروتئن سازی بررسی می­شود. رشته سلولی ملکولی در زیست شناسی مدرن از جایگاه ویژه و ممتازی برخورداری است و این رشته است که محققین زبده را برای کار در تحقیقات مربوطه در حوزه­های مختلف پزشکی، بیوشیمی، ژنتیک، بیوتکنولوژی، مهندسی ژنتیک، اصلاح نباتات، شیلات و دام و نظایر آن تربیت می­کند.

 

توانایی

در گرایش­های مختلف زیست شناسی سلولی و مولکولی باید علاقه­مند بود و صبر و پشتکار داشت تا بتوان طعم شیرین موفقیت را چشید. همچنین دانشجو باید حافظه خوبی داشته و در دروس شیمی، ریاضی و فیزیک قوی باشد و در نهایت لازم است که به کارهای آزمایشگاهی علاقه­مند باشد. برای مثال یکی از کارهایی که به طور معمول در آزمایشگاه علوم سلولی و مولکولی انجام می­گیرد، استخراج RNA از یک بافت است که حداقل زمان لازم برای این کار ۵ ساعت می­باشد.

 

 

دروس تخصصی

 

زیست شناسی سلولی و مولکولی

گرایش­های (کارشناسی):

این رشته در کارشناسی فاقد گرایش است.

مقاطع بالاتر:

گرایش­های ارشد: زیست شناسی سلولی و مولکولی، زیست فناوری (گرایش­های میکروبی، مولکولی، صنعت و محیط زیست، دریا)، ژنتیک، میکروبیولوژی (گرایش­های میکروبهای بیماری­زا، صنعتی، محیطی) ، بیوشیمی، بیوفیزیک، زیست فناوری گرایش میکروبی، ریززیست فناوری، اخلاق زیستی، اموزش زیست شناسی، نانوبیوممتیک (نانو زیست الهام)

 

گرایش­های دکتری: زیست شناسی سلولی و مولکولی، بیوشیمی، ژنتیک مولکولی، میکروبیولوژی، بیوفیزیک، زیست فناوری میکروبی، ریززیست فناوری (نانو بیوتکنولوژی )

 

موقعیت شغلی

امکان فعالیت در :

الف) مراکز تحقیقاتی مانند انستیتوپاستور، مرکز تحقیقات ژنتیک، مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک و مراکز تحقیقاتی دانشگاهی.

ب) ایجاد شرکت خصوصی سازنده مواد اولیه آزمایشگاه­های علوم سلولی و مولکولی.

برای موفقیت در کنکور با تدریس حرفه ای اساتید برتر کشور و کنکور آسان است

همراه باشید

استاد احمدی ، مهندس امیر مسعودی ، مهندس عارف ربیعیان ، دکتر مهدی شیخی

جهت دریافت مشاوره و برنامه ریزی درسی در تعطیلات نوروز با شماره های

۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱

تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی