0912-837-5747

تمرکز داشته باشید تا موفق شوید

از یکی از فیلسوفان پرسیدند: «آیا پس از این همه دانش و فرزانگی و ریاضت هنوز هم به ریاضت مشغولی؟»

گفت: «آری.»

گفتند: «چگونه؟»

گفت: «وقتی غذا می‌خورم صرفاً غذا می‌خورم و وقتی می‌خوابم فقط می‌خوابم.»

این شاید بزرگ‌ترین ثمره‌ی تمرکز است. آیا شما هم هنگام درس خواندن می‌توانید تمام توجهتان را روی  درس خواندن معطوف کنید؟ یا این‌که معمولاً از افکار مربوط به گذشته و آینده آشفته‌اید و چون به خود می‌آیید می‌بینید کلماتی را پشت سر هم بدون توجه به معنی و مفهوم خوانده‌اید و مطلب را به پایان رسانده‌اید؟

تمرکز واقعی یعنی این‌که اگر شما در طول روز به پنج فعالیت مختلف مشغولید، در هر فعالیت صرفاً به آن فکر کنید و از افکار مربوط به کارهای دیگر آسوده باشید.

موفقیت در زندگی با میزان تمرکز ما بر امور روزانه ارتباط مستقیم و کاملا تنگاتنگی دارد. اگر شما قادر باشید به هنگام درس خواندن فقط روی درس خواندن و هنگام ورزش کردن صرفاً روی انجام حرکات و هنگام انجام فعالیت هنری از قبیل موسیقی و نقاشی و… به فعالیت هنری خود توجه و تمرکز کنید، عملاً موفقیت شما به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد.

تمام نوابغ جهان کسانی بودند که از قدرت تمرکز فوق‌العاده‌ای برخوردار بودند. آشفتگی و شوریدگی ذهنی شما را به هیچ عنوان موفق نمی‌کند. وقتی کار می‌کنید به خانواده می‌اندیشید، وقتی عبادت می‌کنید درگیر مسائل روزمره هستید و وقتی درس می‌خوانید فکرتان هزارسو می‌رود. این عملاً اتلاف وقت و مؤثر نبودن است.همه‌ی فعالیت‌های انسان برای توفیق، نیازمند تمرکز کافی است؛ اما از سلسله فعالیت‌های نیازمند تمرکز، مطالعه‌ و درس خواندن است که در حال حاضر جدی‌ترین فعالیتی است که تمرکز در آن نقش اساسی و محوری در موفقیت شما دارد.

تا کنکور چیزی نمانده؛ موفقیت یعنی تمرکز، تمرکز و تمرکز.

کنکور آسان است,کنکور,کنکور آسان,کنکور اسان,کنکورآسان است,مهندس مسعودی,استاد,کنکور اسان است,کنکور برتر,مهندس مسعودی,انتشارات گیلنا,امیر مسعودی,کنکور نیوز,تمرکز داشته باشید تا موفق شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی